Strony

piątek, 24 października 2014

Dla miłośnika BMW

To, że się nie odzywałam przez ponad miesiąc nie oznacza, że się u mnie nic nie dzieje w kwestii szydełka.



No, dobra. Skłamałam ;)



Od momentu ukończenia słonia nie wzięłam szydełka do ręki. Aż do niedawna.
Przez znajomego zostałam skojarzona (ale to brzmi :)) z pewnym miłośnikiem marki BMW, prowadzącym zresztą motoryzacyjny blog.
Zamówienie było na czapkę- krasnalkę. Czarną, z trzema pionowymi paskami w kolorach w/w marki.
Z różnych względów trochę trwało zanim zabrałam się do dziergania. Czapka nie mogła wyglądać babcinie, a wrobienie pionowych pasków to jednak trochę więcej zabawy niż paski poziome.
W głowie układałam sobie koncepcje różne jak to ugryźć. Tradycyjne słupki po całości? A może polecieć reliefowymi? Paski zrobić tej samej szerokości, czy u góry węższe na dole szersze? Zacząć  czapkę od góry czy od dołu?
W końcu włóczkę zakupiłam i z motkami zabrałam się za próby. Tradycyjne szydełko szybko odpadło. Efekt był...no właśnie babciny. W ruch poszło szydełko tunezyjskie - i to był strzał w dziesiątkę.
Ja jestem z efektu zadowolona - ciekawa jestem co powie przyszły właściciel - bo czapa jeszcze do niego nie trafiła.
Z jednego tylko jestem niezadowolona: robótkę zaczęłam od dołu i w jakimś zaćmieniu umysłowym cały łańcuszek zrobiłam czarną włóczką. Powinnam od razu wpleść kolory pasków. Zamawiający na podstawie przesłanego zdjęcia stwierdził, że mu to nie przeszkadza, więc tak zostało, ale ja mam poczucie, że mogło być bardziej idealnie.
Dumna jestem z tego, że czapka nie ma widocznego szwu - była robiona na okrągło! Jak to możliwe? Dzięki żyłce i technice magic loop w wersji na szydełko tunezyjskie :)

Wybaczcie czerwonego nochala - właśnie leczę zapalenie zatok i nos wycieram jakieś milion razy dziennie




Widzę, że na każdym zdjęciu wyszedł inny odcień niebieskiego paska. chyba najbardziej zbliżony jest na zdjęciu trzecim.
Włóczka Yarn Art Charisma. Szydełko tunezyjskie, cholera wie jaki numer - numeracja zeszła z rączki wieki temu :)

2 komentarze:

  1. Ciekawie wymyśliłaś i podoba mi się:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podoba! Szydełka tunezyjskie ( z żyłką!) właśnie do mnie lecą i jestem ciekawa magik loopa tą techniką. Ojej, ojej!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...