Strony

wtorek, 24 marca 2009

Pyszny chlebek

Dla posiadaczy automatów do pieczenia chleba: wszystko się wrzuca i chlebek sam się robi :)
Ja ostatnio swoje urządzenie wykorzystuję tylko do wyrabiania - potem wyrobione i wyrośnięte ciasto wrzucam do keksówki i do piekarnika.
Przepis oczywiście pochodzi z blogu Doroty.



Składniki:

  • woda - 1,5 cups (1 cup = 240 ml)
  • mleko odtłuszczone w proszku - 4 łyżki
  • olej słonecznikowy - 4 łyżki
  • cukier - 3 łyżki
  • sól - 2 łyżeczki
  • mąka chlebowa (ja dodałam zwykłej pszennej, ale dodałam żytniej razowej)- 4 cups
  • suche drożdże - 1,25 łyżeczki
  • sezam - do smaku

Teoretycznie sezam powinno się dodać po usłyszeniu sygnału - ale ja dodałam od razu. włączyłam na program do wyrastania, potem w piekarniku na 200 stopni - nie mam pojęcia przez ile czasu - zaglądałam i patrzyłam czy jest już wyrośnięty i przyrumieniony.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...