Strony

poniedziałek, 30 marca 2009

Makaron z brokułami

Moja połówka przygotowuje się do zawodów MTB MAZOVIA. Z tej okazji zażyczyła sobie na obiad makaronów. Dziś dzień pierwszy makaronowej diety - przepis zaczerpnięty z blogu http://qchnia.wordpress.com/. Oryginał był wegetariański- ja urozmaiciłam go pokrojoną w kostkę i podsmażoną na patelni szynką.
No to lecimy:


składniki (znaczy tyle użyłam ja):

  • makaron świderki - pół paczki
  • opakowanie mrożonych brokułów
  • trzy cebule
  • trzy ząbki czosnku
  • 20 dag szynki
  • parmezan do posypania


Makaron i brokuły gotujemy w osolonej wodzie. Ugotowane brokuły przecieramy (ja użyłam tłuczka do ziemniaków).
Na patelni podsmażamy na oliwie pokrojoną w kostkę cebulę i czosnek - dodajemy masę brokułową i chwilę mieszamy. Dodajemy do ugotowanego makaronu i mieszamy. Teraz mamy wersję wege.
Ja dodałam jeszcze pokrojoną w kostkę i podsmażoną na patelnii szynkę (myślę, że boczek byłby jeszcze lepszy).
Wykładamy na talerze, posypujemy parmezanem albo innym serem.

W oryginale autorka dodawała jeszcze ostrą paprykę - ale ja chciałam, żeby danie mógł zjeść mój synek - dlatego ten składnik ominęłam.


Kto chce przygotować potrawę według oryginalnego przepisu - zapraszam tu


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...